Belka
Sobota, 27 Kwietnia 2024   imieniny: Felicja, Teofil, Zyta
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Czym zajmuje się serwis wulkanizacyjny?

Data publikacji: 2022-10-27, Data modyfikacji: 2022-10-27
A A AWydrukDrukuj  
 
Czym zajmuje się serwis wulkanizacyjny?

Serwisy wulkanizacyjne specjalizują się w wykonywaniu wielu zadań, związanych z naprawą i wymianą ogumienia auta - nie chodzi tylko o tradycyjną, sezonową wymianę opon z letnich na zimowe, i odwrotnie.

Na czym polega wulkanizacja opon w sensie ścisłym - jako naprawa opony? Jakie są najpopularniejsze usługi, jakie oferuje każdy punkt wulkanizacji w Krakowie?

Na czym polega wulkanizacja opon?

Wulkanizacja opon to szereg działań, związanych z dbaniem o stan ogumienia. Nazwa pochodzi od głównego składnika opon - kauczuku.

Najczęściej ścisła wulkanizacja dotyczy skutecznej naprawy uszkodzonej opony. Jej powodzenie jest uzależnione od rodzaju i miejsca przerwania ciągłości powierzchni opony. Istnieją dwie najpopularniejsze metody wulkanizacji - wulkanizacja na zimno (chemiczna) i na ciepło.

Pierwsza metoda polega na zastosowaniu odpowiednio dobranego wypełniacza chemicznego, umieszczanego w miejscu uszkodzenia.

To wyjątkowo skuteczna technika - substancja uzupełnia przerwany obszar, łącząc go i uszczelniając.

Wulkanizacja chemiczna sprawdza się głównie przy uszkodzeniach punktowych na czole opony (np. poprzez przebicie gwoździem, ostrym kamieniem).

Wulkanizacja na ciepło polega na odtworzeniu brakującego elementu gumy - pracownik warsztatu nakłada na niego specjalną, podgrzaną, mieszankę o właściwościach maksymalnie zbliżonych do uszkodzonej opony.

Owa substancja powstała na bazie odpowiednio dobranych składników. Wulkanizacja na ciepło może być przeprowadzana jedynie przed doświadczonych specjalistów.

Podczas nakładania mieszanki należy uwzględnić umiejscowienie uszkodzenia na oponie (czoło, bark, bok), zużycie i stan opony, elastyczność gumy bazowej.

Wulkanizacja na zimno czy na ciepło - co wybrać?

Wybór między wulkanizacją na zimno, a na ciepło nie jest jednoznaczny. Wszystko zależy od stopnia intensywności uszkodzenia. Jeśli doszło do małego przebicia opony, korzystniejsza i szybsza będzie metoda wulkanizacji na zimno.

W przypadku większych uszkodzeń (szczególnie na boku opony) lepiej zdecydować się na wulkanizację na ciepło. Nie narzucaj jednak techniki specjaliście - doświadczony wulkanizator podejmie właściwą decyzję.

Sprawdź naszą listę polecanych wulkanizatorów - https://motointegrator.com/pl/pl/warsztaty/usluga-177-wymiana-opon-i-wulkanizacja/miasto-krakow.

Należy jeszcze pamiętać, że nie wszystkie uszkodzenia da się naprawić w procesie wulkanizacji. Jeśli pojawią się poważne ubytki, nawet najlepsza mieszanka gumowa nie nada oponie odpowiedniej elastyczności i trwałości.

Krótka historia wulkanizacji opon

Historia wulkanizacji opon jest dość długa. Sięga 1839 roku - wtedy wynalazca Charles Goodyear eksperymentował z kauczukiem, aż - wreszcie - opracował sposób jego obróbki, czego efektem była wulkanizacja na ciepło. Od tej pory zaczęły pojawiać się serwisy wulkanizacyjne, które specjalizowały się w naprawianiu opon samochodowych oraz kolejne techniki wulkanizacyjne. Czołowi producenci opon eksperymentowali z innymi odmianami polimerów i związków, nie tylko z kauczukiem syntetycznym. Oferują coraz nowsze formy mieszanek, które mają zwiększać przyczepność, trwałość, bezpieczeństwo kolejnych opon.

Wulkanizacja Kraków - najpopularniejsze miejsca

W skład podstawowych usług wulkanizacyjnych wchodzi nie tylko wulkanizacja opon, ale i: naprawa opon i ogumienia (dętkowe i bezdętkowe), wyważanie kół, wyrównywanie ciśnień w oponach, wymiana felg stalowych i aluminiowych, sezonowa wymiana opon, pompowanie i przekładka kół.

Wulkanizacja w Krakowie (https://motointegrator.com/pl/pl/warsztaty/krakow) jest bardzo rozwinięta. Można tu odnaleźć wiele profesjonalnych warsztatów, w których pracują doświadczeni fachowcy.

Artykuł sponsorowany
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
 




Brak sond
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 

Powiat krakowski - powiat w centralnej części  województwa małopolskiego z siedzibą w Krakowie. W skład powiatu wchodzą gminy: Czernichów, Igołomia – Wawrzeńczyce, Iwanowice, Jerzmanowice – Przeginia, Kocmyrzów – Luborzyca, Krzeszowice, Liszki, Michałowice, Mogilany, Skała, Skawina, Słomki, Sułoszowa, Świątniki Górne, Wielka Wieś, Zabierzów i Zielonki, zajmując powierzchnię 1229,62 km kw.

Atrakcje przyrodnicze stanowią: Ojcowski Park Narodowy, rezerwaty przyrody (Dolina Szklarki, Dolina Potoku Rudno, Dolina Eliaszówki, Dolina Mnikowska, Dolina Kluczwody, Dolina Racławki, Zimny Dół, Kajasówka i Wąwóz Bolechowicki), parki krajobrazowe (Rudniański Park Krajobrazowy, Tenczyński Park Krajobrazowy, Bielańsko – Tyniecki Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Dolinki Krakowskie) oraz rzeka Wisła.

Do zabytków architektonicznych zalicza się: zespół pałacowo – parkowy Potockich i pałacyk  Vauxhall w Krzeszowicach, pałac w Niedźwiedziu, zespół dworski w Karniowicach, dwory w Książniczkach, Michałowicach, Młodziejowicach, Modlnicy i Tomaszowicach, dwór z parkiem w Świątnikach Górnych, dworek w Goszczycach, forty austriackie Bibice, Pękowice i  Zielonki – Marszowiec, Izba Regionalna w Bibicach, budynek łazienek „Zofia” w Krzeszowicach, stadnina koni i młyn w Wilczkowicach oraz liczne zabytkowe kościoły i kaplice. 

Gospodarka powiatu oparta jest w głównej mierze na przemyśle i usługach. W powiecie krakowskim działają liczne zakłady przemysłowe, np. Elektrownia Skawina, w Skawinie działają także zakłady metalurgiczne oraz zakłady spożywcze jak: Lajkonik, Gellwe w Zabierzowie czy Felix pod Słomnikami.

Przez powiat przebiega autostrada A4, dwie trasy europejskie E40 i E77 oraz cztery drogi krajowe nr: 7, 44, 79 i 94.

 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola